Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny bil, hva skal man putte i den mon tro?`

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny bil, hva skal man putte i den mon tro?`

    Peugeot 2002-mod 2.0 HDi (110hk diesel), er av de mer utstyrte typene (elektronisk skinnseter, drivstofforbruk, regnsensor, alle vinduer elektriske, a/c osv osv; premium utgaven kanskje?)

    Alt er originalt i bilen;
    Clarion kassettspiller (med cd-veksler bak)
    sprengte, papp JBL høyttalere med forsterker (låter forferdelig)
    6.5" i dør, diskant i dash.
    4" bak i bakerste stolpe (c-stolpe?)
    Rattkontroll



    Dette har jeg fra før av:
    - Ground Zero GZRW30SPL EXTREME (2 stk i ca 140liter porta kasse)
    - Cadence 1400w monoblokk
    - Billig cadence xenith sub
    - cadence xenith forsterker til xenith sub'en
    - Helix E4X Esprit 4" fulltone
    - JBL T696 SE 6x9"
    - Audison LRx 2.500 (2x200w @ 4Ohm)
    - Kenwood KDC-6051U hu

    - Har også dempematter (Stp silver tror jeg det var, bulk pakke), diverse kabler (21mm strømkabel, 2x signalkabler (monster og gz), div lengder ht-kabler.



    Dette ønsker jeg å gjøre:
    - Sette inn ny cd-spiller som er kompatibel med rattkontrolleren ved rattet. (tror kenwooden min er kompatibel)
    - Trekke kabler, holder de 21mm jeg har eller må jeg opp på 35mm/50mm?
    - "clean install" altså ikke store byggeprosjektet, ikke noe vinkling på frontsett e.l.
    - Frontsett 6.5" (har hatt Focal før, kanskje ikke skikkelig montert, men diskanten på den var fæl ved høyt volum (kjøpte det brukt og kan hende det var noe gale med dem), så vil gjerne prøve f.eks. Gladen Audio, JL, JBL o.l. (Focal er ikke utelukket))
    - Høyttalere bak (skyt meg, skal ha sub også, men liker bedre når det er lyd bak ifra!), hattehylle eller bakerste stolpen?
    - Sub som ikke tar stor plass, men som spiller bra. Bør kunne flyttes eller ikke være i veien for bagasje, eller annen frakt. Bygges inn i ene siden kanskje? kanskje kanskje?

    - Tenkte å dempe bagasjerom og dører til å begynne med, så se om jeg ser behovet for mer demping. Er fæl skrangling i framdørene når jeg skrur opp bassen på de originale ht.



    Vil holde kostnadene nede, så bruktkjøp er mulig. kommer til å selge et jeg ikke skal bruke i bilen, så fint om dere sier hva jeg burde beholde. Det jeg tenkter jeg burde beholde er cd-spilleren, 1400w monoblokka, audison forsterkeren. evt. beholde 1 av gz elementene og lage ny lukket kasse til det?

    Kom med tips!!

  • #2
    Da ville jeg brukt 1stk av de GZ subene, sammen med cadance forsterkeren, puttet de 4" der hvor de gamle 4" sitter, og kjøpt et skikkelig sett med 6,5" og diskant til å ha foran (feks gladen), og til dem kan du bruke Audison forsterkeren. resten av det du har selger du

    Comment


    • #3
      Originally posted by cossiemk1 View Post
      Da ville jeg brukt 1stk av de GZ subene, sammen med cadance forsterkeren, puttet de 4" der hvor de gamle 4" sitter, og kjøpt et skikkelig sett med 6,5" og diskant til å ha foran (feks gladen), og til dem kan du bruke Audison forsterkeren. resten av det du har selger du
      Tenkte ganske likt igrunnen.

      Så på et annet forum at om jeg fjernet en plastring (ht-feste?) så var det plass til 6"... Om dette er saken, skal jeg prøve å selge 4" og sette inn noe litt større?

      Hvem har den billigste strømkabelen? LIB? Er usikker på om den jeg har er lang nok :S

      Comment


      • #4
        Tenker jeg går for Gladen Audio SQL 165
        Passer Audison bra til de?

        Noen som har link til en god guide på støping av basskasse?

        Comment


        • #5
          Ja, det vil bli knallbra sammen

          Comment

          Working...
          X